keskiviikko 23. syyskuuta 2009

Sukista






Minä odotan jo j-sanaa! Sitä vuoden viimeisessä kuukaudessa olevaa juhlien juhlaa. Kaikkien aikana ei tuota sanaa näin syyskuulla vielä tohdi lausua ääneen mutta kai nyt sentään omassa päivyrissään voi jo pikkuisen maistella.


Tilda -kirjasta on joulusukan kaava piirrettynä ja kauniit kankaat odottavat ompelijaa. Ajattelin tehdän noista sukista jonkinlaisen joulukalenterin. En ole vielä ihan päättänyt, teenkö meille isoillekin omia sukkasia vai olisiko tämä yksinoikeus perheen pienimmälle. Minua jotenkin kutkuttaisi kyllä ajatus siitä, että varaisin miehelleni (ja hän ehkä minulle) pienen yllätyksen sukkaan sujautettavaksi esimerkiksi jokaiseksi adventiksi. Hykerryttävää, kun saa taas alkaa miettiä kaikkea tällaista.


Olen tässä myös testaillut uusia villasukkiani. Lämpimät ovat. Tykkään kyllä. Siis hyvä päivä täällä menossa. Toivottavasti siellä sinullakin. Olisi muuten mukavaa kuulla, suunnitteleeko joku muukin jo näitä joulujuttuja...



Ilolla,
Anu

ps. Sinooperista minulle kertoivat, että heillä siirrytään maanantaina "JOULUAUKIOLOAIKOIHIN" eli liike on auki iltakahdeksaan :)

6 kommenttia:

  1. Joulublogejahan on viime aikoina ilmestynyt kuin sieniä sateella eli et ole yksin :-)

    Minä rakastan lahjoja ja yritin miehen kanssa ennen lapsia systeemiä, jossa minä annoin hänelle joka toinen päivä jotain ja hän minulle joka toinen päivä. Lopputulos: lahjoja vain joka toinen päivä kalenterissa.

    VastaaPoista
  2. Vanhoja joululehtiä olen selaillut mukavaa kun löytää muitakin höpsähtäneitä.Koskahan tulee ensimmäiset joululehdet?Olen jo aloittanut joululahjojen väsäämisen :)

    VastaaPoista
  3. Vekarukselle:
    No oli edes joka toinen päivä :) Mutta voi sitä miesväkeä...
    Minulta on vähän mennyt ohi tuo joulublogien runsas määrä. On se kiva, että on muitakin juhlavalmisteluista pitäviä.
    Kauniita unosia sinulle! Ja mukavaa kun jätit tänne terveisesi.

    VastaaPoista
  4. Tinalle:
    Hei ja tervetuloa!
    Vanhat joululehdet on ihan parhaita. Täällä myös niitä luetaan jo hiirenkorville. Kai niitä uusiakin ensi kuulla ilmestyy. Eletään toivossa :)
    Hei arvaa, minäkin hain tänään materiaaleja lahjoja varten. Sinä olet jo pidemmällä, kun olet ehtinyt aloittaa. Se on mukavaa puuhaa kun saa tehdä kaikessa rauhassa, ajatuksella ja nautiskellen.

    VastaaPoista
  5. Täällä yksi jouluhöppänä myös! Olen miettinyt varmaan jo heinäkuulla eka kerran, että kohta voikin alkaa ajatella joulujuttuja.. =D

    Minä en ole kovin kummoinen väsäilijä, mutta ajatuksissa joulu pyörii jo tosi ajoissa. Minulla on listat olemassa varmaankin 15 vuoden ajalta lahjoista, joita olen kenellekin antanut. Palailen edellisen vuoden lahjoihin jo ajoissa ja alan miettiä kenelle kaikille annan lahjan ja mitä antaisin..

    Joulun ODOTUSAIKA on ihanaa, itse joulu ei niinkään. Tai no on sekin, mutta hurahtaa ohi niin nopeasti. Odottaminen, valmistelu, kynttilöiden tuijottelu, miettiminen, suunnittelu, korttien kirjottelu, glögin juominen ja piparien syöminen.. ne kaikki kuuluu siihen odotusaikaan. Apua, jokohan ne vois oikeesti kohta alotella..??!!!!!

    PS. Ihana blogi sulla, olen käyny alusta asti mutta en muista olenko aiemmin kommentoinut..

    VastaaPoista
  6. Helille hei!
    Kiitos sinulle! Ja tosi mukavaa, kun jätit kommentinkin. Oli mukavaa tavata täällä blogistaniassa sielunsisko :) Minulla on kuule nimittäin ihan sama juttu, että säilytän vanhat lahjalistat ja valmistaudun aina hyvissä ajoin tulevaan jouluun. Listoista on kätevää tarkistaa mitä milloinkin on antanut ja sitten suunnitella uusia ilahduttavia paketteja. Ja vaikka kuinka pieniäkin ne olisivat, niin ovat ainakin lämmöllä mietittyjä ja sitten annettuja.
    Joulunodotus on vaan niin ihanaa! Olen sitä mieltä, että heinäkuukin on oivallista aikaa lukea joululehtiä :) Ja aloitetaan kaikki tuo mukava viimeistään nyt. Illat on jo hämäriä ja tunnelmallisia ja ei tästä oikeasti ole pitkäkään matka enää jouluun...

    VastaaPoista